loading...
شیعه ها | مرز شیعه
کاربر گرامی :

شما هنوز عضو نشده اید و یا وارد سایت نشده اید . برای عضویت در سایت اینجا کلیک کنید و یا از اینجا وارد شوید .

آخرین ارسال های انجمن
شیعه ها بازدید : 240 دوشنبه 08 خرداد 1391 نظرات (0)

شوراي امنيت سازمان ملل با برگزاري نشست فوق‌العاده‌اي جنايت‌هاي شهر الحوله سوريه را به شدت محكوم كرد و مجازات هرچه زودتر عاملان آن را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت شبكه الجزيره، شوراي امنيت سازمان ملل روز يكشنبه نشست فوق‌العاده‌اي را براي بررسي مساله كشتار غيرنظاميان در شهر حوله سوريه تشكيل داد و در آن كشته شدن 116 غير نظامي از جمله كودكان و زنان محكوم شد.

در اين نشست كه سه ساعت به طول انجاميد كشورهاي عضو شوراي امنيت با صدور بيانيه‌اي غير الزام آور اعلام كردند: شوراي امنيت با شديدترين عبارت‌هاي ممكن عمليات قتل و كشتاري كه در حوله اتفاق افتاده را محكوم مي‌كنند.
شوراي امنيت همچنين خواستار تحقيق فوري درخصوص جنايت‌هاي انجام شده در شهر حوله و نيز محاكمه هرچه سريعتر عاملان آن شد.
در بيانيه پاياني نشست شوراي امنيت كه توسط كشور آذربايجان قرائت شد، آمده است: شوراي امنيت به شدت كشتن غيرنظاميان را كه برخي از آنها به وسيله گلوله و از فاصله نزديك به قتل رسيدند محكوم و اعلام مي‌كند كه آسيب‌هاي جسمي كه به قربانيان رسيده غيرقابل قبول است.

15 عضو شوراي امنيت از جمله روسيه در اين بيانيه از بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه خواسته‌اند تا سلاح‌هاي سنگين و نيروهاي نظامي خود را از شهرهاي سوريه خارج كند و اعلام كردند كه استفاده بيش از حد از زور عليه ساكنان غيرنظامي مخالف با قوانين بين‌المللي و تعهدات دولت سوريه است.

در اين نشست رابرت مود، رئيس صلح بانان سازمان ملل مستقر در سوريه نيز گزارشي از كشتارهاي شهر حوله كه در آن 116 نفر جان خود را از دست دادند، به شوراي امنيت تقديم كرد.
ژنرال مود در تماسی ویدئویی از دمشق به نشست شورای امنیت گفت که در آن حمله 300 نفر نيز زخمی شده‌اند.
اين گزارش براساس شهادت ساكنان محلي و گزارش‌هاي جمع آوري شده توسط ناظران بين‌المللي تنظيم شده كه در آن آمده است: گلوله‌باران شهر و نشانه‌هاي شليك از فاصله نزديك در شهر ديده شده كه يكي از عوامل اصلي وقوع كشتارها در سوريه بوده است.
مسئولان سازمان ملل همچنين اعلام كردند كه در كشتارهاي حوله 49 كودك و هفت زن به طرز فجيعي كشته شدند.

در همين حال بشار الجعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل با اعلام اينكه دولت سوريه هيچ گاه اقدام به كشتار ملت خود نمي‌كند، گفت: سوريه خواستار تشكيل كميته‌اي براي بررسي وضعيت به وجود آمده در شهر حوله است.

وي عنوان داشت: بيانيه شوراي امنيت به هيچ وجه مسئوليت آنچه كه در حوله اتفاق افتاده را متوجه دولت نمي‌كند.

نماينده سوريه در سازمان ملل همچنين از جامعه جهاني خواست تا در مقابل كساني كه به گروه‌هاي مسلح مخالف در سوريه كمك مي‌كنند بايستند و مانع اين اقدام شوند.
وي در يك كنفرانس مطبوعاتي پس از نشست شوراي امنيت گفت: گروه‌‌هاي تروريست فعال در سوريه عامل اجراي جنايت‌هاي شهر حوله هستند و با اين كار سعي دارند تا طرح سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه را به شكست بكشانند.
در همين حال منابع ديپلماتيك سازمان ملل اعلام كردند كه كوفي عنان نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه پس از سفر به اين كشور روز چهارشنبه گزارشي را از اقدامات انجام شده در خصوص سوريه و نيز دستاوردهاي به دست آمده را تقديم شوراي امنيت خواهد كرد.
عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه این حمله را که یکی از مرگبارترین وقایع از زمان آغاز اعتراضات در سوریه به شمار می‌رود، "نقض آشکار مقررات بین‌المللی" خواند.

از سوي ديگر مقام‌های سوریه گفته‌اند که انگليس حق ندارد از ورود ورزشکاران این کشور به بازیهای المپیک 2012 لندن جلوگیری کند.

موفق جمعه، رئیس کمیته ملی المپیک سوریه گفت که طبق قوانین المپیک، کشورهای میزبان نمی‌توانند ورود ورزشکاران را منع کنند.
نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگليس گفته ورود اعضای هیات نمایندگی سوریه که با دولت این کشور ارتباط داشته باشند، منع خواهد شد.
کلگ بیانیه‌اش را پس از آنکه سوریه اعلام کرد در قتل 108 نفر از شهروندان روستای حوله دخالت نداشته، صادر کرد.
جمعه به بی بی سی گفت که "وظیفه کشور میزبان سازماندهی و تهیه امکانات لازم برای همه ورزشکاران شرکت کننده است."

او گفت: "باید از قبل بگویم، اگر دولت بریتانیا تصمیم گرفته است از شرکت کسانی که با دولت سوریه و رئیس جمهوری سوریه ارتباط دارند جلوگیری کند، باید ورود تمامی شهروندان سوریه را منع کند چرا که ما همه حامی رئیس جمهور و سوریه هستیم."
جمعه افزود که دو هفته پیش در ملاقاتی در روسیه با کمیته المپیک بین‌المللی تصمیم گرفته شد که ورزشکاران سوریه زیر پرچم رسمی کشور نه پرچم گروه مخالف دولت سوریه در این مسابقات شرکت کنند.
کلگ در مصاحبه‌ای به هیات نمایندگی المپیک سوریه اشاره کرد و گفت: "به عنوان یک دولت، ما به تازگی قانونمان را درباره اجازه و رد ورود افراد به کشور تغییر داده‌ایم."
او گفت: "اگر شواهدی درباره نقض حقوق بشر وجود داشته باشد شما اجازه ورود به کشور را نخواهید داشت."
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگليس قبل از سفرش به مسکو گفت که پرونده همه کسانی که قصد دارند در زمان المپیک یا برای اهداف دیگر به انگليس سفر کنند، با "دقت و شدت" مورد بررسی قرار می گیرد.
هیگ گفت: ما این قدرت را داریم تا از ورود کسانی که حقوق بشر را نقض می کنند حتی در زمان المپیک جلوگیری کنیم.

برچسب ها سوری , المپیک , محروم ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شــــــیعـــــــه هـــــــــــا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما برخورد پلیسی با پدیده بد حجابی چه عواقبی به دنبال خواهد داشت ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 124
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 159
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 797
  • بازدید ماه : 797
  • بازدید سال : 29,413
  • بازدید کلی : 138,668
  • کدهای اختصاصی